• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

omelet

Eieren bevatten een bron aan voedingsstoffen. Zo bevat het eigeel oa de stof choline en deze speelt een belangrijke factor in de ondersteuning van acetylcholine.

Acetylcholine is een neurotransmitter die in vele delen van de hersenen en het lichaam actief is. Deze neurotransmitter is oa verantwoordelijk voor spiercontracties maar ook voor focus en tal van andere functies!

Wil dit zeggen dat wel elke dag eieren mogen eten? Neen, elke dag eieren eten zorgt ervoor dat je een intolerantie voor eieren krijgt. Dit geldt trouwen voor eender welk voedingsmiddel wat je elke dag nuttigt. Maar op regelmatige basis een royale omelet met groene groenten als ontbijt zal je lichaam goed doen, je focus verhogen en je drive om de dag te starten boosten.

Geschreven door Christophe Giardina, eigenaar van Test & Trainingcentrum Functionalbody

YPSI magnesium 512 x 342

Magnesium neemt deel aan honderden reacties in het lichaam en elke cel maakt gebruik van magnesium. Bovendien is magnesium een belangrijk anti-stress mineraal en vertraagt het de afgifte van adrenaline en noradrenaline thv de bijnieren. Maw magnesium zorgt ervoor dat ons sympathisch zenuwstelsel, ons zenuwstelsel wat zorgt voor actie en in onze stressvolle maatschappij al veel overuren moet maken ondersteund wordt.

Ook helpt magnesium bij het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel. Dit is belangrijk, daar onze bloedsuikerspiegel constant gehouden moet worden gedurende de dag om een optimaal energiepeil te hebben.

Het type magnesium dat je supplementeert is van belang, daar verschillende soorten magnesium een specifiek effect hebben. Zo heeft magnesium bisglycinaat een effect op ons sympatisch zenuwstelsel. Magnesium aspartaat werkt spierontspannend en ondersteunt onze celmembranen. Magnesium citraat zorgt voor een optimaal energiepeil.

Om een optimaal effect te hebben horen deze 3 vormen van magnesium in het voedingssupplement te zitten. De magnesium van YPSI bevat deze drie vormen en is het eerste voedingssupplement wat wij gebruiken om de gezondheid van onze klanten te ondersteunen. Ook raden wij veel groene groenten aan als dagelijks onderdeel van de maaltijden. Daar groene groenten zoals spinazie, broccoli, komkommer, courgette… veel magnesium bevatten!

Geschreven door Christophe Giardina eigenaar van Test & Trainingscentrum Functionalbody

Referenties:
Wolfgang Unsold, YPSI Stuttgart http://www.yourpersonalstrengthcoach.com/

koolhydraten
Koolhydraten zijn er in verschillende vormen. Om een lang verhaal niet te complex te maken spreken we in dit artikel over enkelvoudige en meervoudige koolhydraten.

De enkelvoudige koolhydraten zijn deze die snel door het lichaam worden opgenomen en je bloedsuikerspiegel snel doen stijgen maar ook doen dalen! Enkelvoudige koolhydraten zitten vooral in snoep, frisdrank, koeken, melkproducten en bepaalde fruitsoorten! Deze geven je kortstondig energie en zorgen nadien voor een dip waardoor je lichaam opnieuw snakt naar snelle suikers.

De meervoudige koolhydraten worden trager opgenomen door het lichaam en doen je bloedsuikerspiegel gestaag stijgen. Complexe koolhydraten vind je in rijst, pasta, zoete aardappelen, quinoa, peulvruchten en groenten … .

We leven al jaar en dag in een maatschappij die koolhydraten over consumeert! Ons lichaam heeft deze hoeveelheid aan suiker absoluut niet nodig. Koolhydraten moet je verdienen!

Indien je veel sport en je vet % laag genoeg is (11 % man, 15 % vrouw), verdien  je het om na je training complexe koolhydraten te nuttigen. Je suikerspiegel zal na het sporten lager zijn dan voordien en om deze terug op peil te brengen is het verstandig om complexe koolhydraten te nuttigen en je herstel te doen bevorderen! Tijdens het sporten heb je enkel koolhydraten nodig indien je sport langer dan 90 minuten duur!

Indien je weinig tot geen sport doet heb je deze niet nodig! Dan volstaat het om je koolhydraten uit groenten en bepaalde fruitsoorten te halen. Ga je toch veel koolhydraten nuttigen dan zal je lichaam het grootste deel opslaan als vet en stockeren als vetreserves!

Ook is het zo dat slechts 30 % van de bevolking genetisch is mee geëvolueerd met de koolhydraatrijke maatschappij waar we in leven! Zo is de huidplooimeting aan je schouderblad bepalend voor je genetische insuline efficiëntie. Indien je huidplooimeting aan je schouderblad lager is dan 9 mm heb je geluk en heb je complexe koolhydraten nodig om je vet % laag te houden en spiermassa te behouden. Is deze huidplooimeting echter hoger dan 9 mm dan heb je pech en hoor je bij de andere 70 % die genetisch niet mee geëvolueerd is met de koolhydraatrijke maatschappij van tegenwoordig!

Hoe weet je of je genetisch mee geëvolueerd bent of niet? Laat je bioprint nemen!

http://www.functionalbody.be/bioprint.html

Indien dit artikel je interesseert lees dan zeker volgende:

http://www.functionalbody.be/nieuws/85-eten-aan-de-hand-van-je-neurotransmitters.html

Geschreven door Christophe Giardina eigenaar en trainer van Functionalbody.

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

19 oktober 2018 20:00 - 21:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 8


20 oktober 2018 09:00 - 10:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 6


22 oktober 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top