• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

Reverse Lunges zijn een manier om snelheid voorwaarts te leren creëren. De stap achterwaarts is groot en de romp lichtjes voorwaarts daar dit de hoek van de romp is tijdens acceleratie, de schouders worden laag gehouden en de ellebogen naar binnen. Reverse lunges zijn een ideale B of C lift als het grote werk gedaan is!

Geschreven door Christophe Giardina, Eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody
Atleet Alessio Alessandro

Hersens

Je zou denken dat de voeding die we nuttigen direct een invloed heeft op onze lichaamssamenstelling (heupen, buik…). Dit is in eerste instantie niet zo. Hetgeen we eten heeft als eerste een invloed op onze hersenen en gemoedstoestand! Denk aan de dip die je krijgt na het eten van een groot bord pasta tijdens de middag of de nood aan snelle suikers als je gestresseerd bent! Dit heeft alles te maken met de stimulatie van bepaalde neurotransmitters. Door te begrijpen welke voeding bepaalde neurotransmitters verhogen, kan je maximale energie uit je dag halen.

Een goed voorbeeld van neurochemie en voeding is koffie! Een beetje koffie verhoogt je dopamine en zal je focus en drive verhogen. Maar als je de ganse dag door koffie nuttigt brand je je GABA en serotonine op en zal je onmogelijk tot rust komen en voldoende slapen! Het is zaak om je neurotransmitters te reguleren en ervoor te zorgen dat degene die je drive en focus verhogen het hoogst zijn gedurende de dag. Degene die je tot rust brengen en je batterij herladen tegen de avond.

’s Morgens wil je dopamine en acetylcholine verhogen, daar deze belangrijk zijn voor focus en drive. Zo verhogen eieren je acetylcholine. Gevogelte en vlees dopamine. Dit type voeding aangevuld met groene groenten en bepaalde vetten zal je focus en drive gedurende de dag verhogen. Een traditioneel ontbijt zoals brood of ontbijtgranen is zeer nefast voor deze twee neurotransmitters.

’s Avonds wil je de neurotransmitter verhogen die je tot rust brengt en je batterij herlaadt met name serotonine. Een kwalitatieve vorm van koolhydraten zoals zoette aardappelen, bruine rijst, quinoa, bepaalde fruitsoorten zoals aardbeien & kersen… verhogen je serotonine

Kies je voeding verstandig. Eet aan de hand van je neurochemie en aan de hand van je dagtaak! Wil je weten hoe je optimaal kan eten en sporten aan de hand van jou neurochemie, laat dan je bioprint nemen!

4 belangrijke neurotransmitters

- Dopamine: verhoogt je drive en power

- Acetylcholine: reguleert je focus

- GABA: controleert het gaspedaal en is belangrijk om tot rust te komen

- Serotonine: herlaadt je batterij en voorziet het lichaam terug van energie

Geschreven door Christophe Giardina eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody
Referenties: The Edge Effect Dr. Braverman
afbeelding: http://www.rudolfroos.nl

Een sterke en goed functionerende posturale keten is belangrijk in elke sport maar nog belangijker in sporten waar hoge G-krachten op het lichaam inwerken. Zo zijn de G-krachten die tijdens waterskiën en skiën op het lichaam van de atleet inwerken enorm! Sporters die actief zijn in deze discipline horen een specifieke trainingsstrategie te volgen om de posturale keten te versterken om maximale prestatie te leveren en om blessures te beperken.

Het is zaak dat voor aanvang van het seizoen de job geklaard is!
Het is onder andere zo dat de hamstrings musculatuur anterieure translatie thv de knie beperken en op deze manier knietrauma kunnen reduceren! De rugstrekkers zijn de verbinding van de romp en de onderste ledematen. Deze musculatuur zal er oa voor zorgen dat de positie die nodig is tijdens het sporten behouden kan worden zonder energieverlies.
Zonder een sterke posturale keten zal je potentiaal om goed te presteren reduceren.

Simpel gezegd hoort je posturale keten sterk te zijn om goed te presteren en je anterieure keten om er goed uit te zien!

Intensificatie Fase Tim Lisens, Belgisch Kampioen FII waterski

trainingsplan

A. Rack Deadlift (banden)

A

 

AA

B. Barbell Deadlift (wave like loading)

B

 

BB

C. Barbell 45° Back extension

C

 


Geschreven door Christophe Giardina, eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

22 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


23 januari 2018 20:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 8


24 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top