• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

Een interessante manier om een plateau in krachttraining te doorbreken is door het introduceren van supersets! Post-exhausting supersets zijn een gevorderde vorm van deze trainingstechniek. Bij dit type training is je eerste oefeningen een complexe oefeningen waar je veel spiermassa en motorische eenheden rekruteert. Gevolgd door een geïsoleerde oefening voor dezelfde spiergroep. Zoals altijd simpel op papier!

Belangrijk bij het schrijven van dit type training is dat sissy oefeningen niet zijn toegestaan! Ook je ego ga je de eerste 2 weken aan de kant moeten zetten. Daar de drop in gewicht van set tot set kan toenemen. Geen nood, dit is logisch tijdens dit type training. Na 2 weken wordt de drop alleen maar kleiner en het resultaat groter.

Een interessante post-exhausting super set voor de armbuiger is volgende:

OEFENING REPS SETS TEMPO RUST

A1. Chin-up
(small supinated)

6 4 4-0-1-0 10 sec
A2. 40° Incline Dumbbell Biceps Curl
(FAT grip, supinated)
6 - 8 4 3-1-1-1 180 sec

 

Geschreven door Christophe Giadina, eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody
Atlete: Evie Snoeckx

2015 was een succesvol jaar voor Functionalbody!



•    Ons team bestaat intussen uit 4 coaches die elk gespecialiseerd zijn in hun domein

Evie Christophe Ken Site
Stef  

•    Zowel amateur als prof atleten vonden de weg naar ons trainingscentrum

 Alessio Charles  Jarne Jochen 
 Zotti  Philippe  Spartan  Oli

•    Een Belgisch kampioen in de F2 waterski

Tim

•    Een samenwerking met de Physical Coaching Academy, een internationaal opleidingscentrum

PCA logo middel

•    Een trouw team tijdens de groepstrainingen

groeps groepstraining

•    Een materiaal verdubbeling om ons cliënteel nog beter te begeleiden

1 2000 x 1500

•    Verschillende succesvolle lichaamstransformaties

1 B A JVA AA 2 BA AA BA Alessio Dia1
Dia2 Dia3 Dia5  

 •    Een paar zonen geadopteerd!


Bewegingskwaliteit is één van de belangrijkste trainingsparameters om progressie te maken! Slechte reps resulteren in slecht resultaat. Train zuiver en zorg dat elke rep kwalitatief goed wordt uitgevoerd. Daisy Mollica is een voorbeeld van hoe te trainen met de juiste trainingstechniek en het juiste trainingstempo. Daisy demonstreert barbell front squats, een ideale squat variatie die getraind wordt tijdens een intensificatie fase.

Hou tijdens de lift de ellebogen hoog om te voorkomen dat de schouders intern roteren en dat de barbell naar beneden rolt. De front squat is een lift die gepland wordt tijdens een intensificatie fase, dwz dat de reps laag horen te zijn, de rust tussen set lang en de weerstand die verwend wordt hoog. 5 x 5 is een ideaal trainingsprotocol om de front squat een eerste maal te integreren.

Wil je meer leren over hoe je de meest efficiënte trainingsprogramma’s plant en periodiseert schrijf je dan in voor de cursus program design:

http://www.functionalbody.be/workshops/program-design.html

Geschreven door Christophe Giardina, eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody.
Atlete Daisy Mollica
Trainer: Stef Verbraeken

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

23 april 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 7


24 april 2018 20:00 - 21:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 8


25 april 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 6


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top