• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

Jarne

In deze rubriek zetten we iedere week één van de mensen die bij FunctionalBody trainen in de kijker.

Deze week is het de beurt aan Jarne Vrijsen 19 jaar, werkzaam in de voetbal, traint sinds 2014 bij FunctionalBody.

Hoe ben je bij FunctionalBody terecht gekomen?
Via mijn makelaar.

Met welke doelstelling ben je gekomen en heb je deze intussen bereikt?
Doelstellingen om
sneller en sterker te worden en beter in de voetbal te kunnen functioneren. Ik heb enorme vorderingen behaalt maar je kan altijd verder blijven evolueren.

Waarom heb je voor FunctionalBody gekozen?
Omdat ik daar het beste aan mijn te korte individueel met een goede begeleiding kon werken.

Wat is je het meest bijgebleven van het trainen bij FunctionalBody?
Dat er een leuke sfeer is maar je toch altijd moe maar voldaan bent na een training.

Wat heb je bijgeleerd op het gebied van gezondheid?
Hoe ik mijn eten moet samenstellen om energie vol de dag door te komen met trainingen.

Dit wil ik nog graag kwijt…
Ik raad het iedereen aan voor menen die gezond en sportief 
door het leven willen gaan en om dit dan onder een goede manier en begeleiding te doen.

Kristien

Naam: Kristien Follon
Leeftijd: 30
Beroep: Modeontwerpster

Sinds wanneer train je bij FunctionalBody?
Sinds begin oktober 2014.


Hoe ben je bij FunctionalBody terecht gekomen?
Door de enthousiaste verhalen en opmerkelijke resultaten van een bevriend koppel,  die zich samen met Evie aan het klaarstomen waren voor hun huwelijk.

Met welke doelstelling ben je gekomen en heb je deze intussen bereikt?
Mijn doel was een gezondere en regelmatigere levensstijl met mijn  focus op het verliezen van gewicht. Eerste doel: stap voor stap naar -15kg. Dat doel heb ik inmiddels gehaald, ik weeg reeds 20kg minder. Mijn volgende doelstelling is om nog 5 tot 7 kg extra te verliezen.


Waarom heb je voor FunctionalBody gekozen?
Als kind was ik ook nèt te zwaar en ik ben nooit actief op zoek gegaan naar een sport die me lag. Op mijn 28ste kreeg ik plots de ingeving dat als ik meer energie, regelmaat en een gezondere levensstijl wou, ik er toen onmiddellijk iets aan moest doen. Aangezien ik de intro en begeleiding écht wel kon gebruiken, zéker in combinatie met het aangepaste voedingsschema koos ik om te werken met een personal trainer.


Wat is je het meest bijgebleven van het trainen bij FunctionalBody?
Hoe ik tijdens het intake gesprek eerlijk kon vertellen wat ik in de voorbije jaren fout deed en voor de eerste keer luidop moest formuleren wat ik wou bereiken. Een mijlpaal. De week nadien zijn we beginnen trainen en heb ik ervoor gekozen om volgens de paleo levenswijze te gaan eten, tot op de dag van vandaag ben ik 100% gemotiveerd, zondig ik niet en is trainen met Evie mijn grootste ontspanning. Ze is mijn mentor op zoveel vlakken.

Wat heb je bijgeleerd op het gebied van gezondheid (training, voeding, welzijn)?
Dat je stress onder controle krijgen en voldoende slaap en rust nemen even belangrijk is als je trainingen en gezonde voeding, dit blijft voor mij ook de grootste uitdaging.

Als je nog graag iets anders erbij wil vermelden, dan is daar hier plaats voor :o)…
Dit is de beste investering en beslissing die ik al ooit heb genomen.

 

De nood aan sprint- en startsnelheid is groot in atletische sporten! Nu meer dan ooit. Trainingshypes zoals parachute runs, speedladder drills en andere zijn leuk maar geven je helaas niet terug wat je er mee wil bereiken!

De basis van startsnelheid begint in de krachtzaal. Startsnelheid verbeter je door inertie te overwinnen. Inertie overwinnen is niet meer dan een object in beweging brengen. Het object is in dit geval de atleet die power produceert in de grond en zo zichzelf voorwaarts projecteert. Inertie overwinnen verbeter je door progressief meer gewicht te squaten, olympische lifts te trainen en structureel een optimale ratio te hebben tussen de quadriceps en hamstrings musculatuur.

De Glute Ham Raise geeft je veel terug voor de tijd en energie die je erin steekt! Deze oefening rekruteert veel posturale keten musculatuur en traint de hamstrings zowel als knieflexor (buiger) en als heupextensor (strekker) maw meer vliegen in één klap!

Dus hou je aan de basics. Startsnelheid verbeter je door maximale kracht en functionele hypertrofie te trainen, niet door ladder of parachute drills!

Geschreven door Christophe Giardina, eigenaar en trainer van Test & Trainingscentrum Functionalbody.
Atleten: Jarne Vreijsen & Florian Loshaj

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

14 december 2017 20:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 3


16 december 2017 10:00 - 11:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 4


18 december 2017 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 7


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top