• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

Food2Perform tip 2: Heb geen schrik van vet!052410 nuts

Een veel voorkomende misvatting bij het verbeteren van je lichaamssamenstelling is dat men denkt dat vet zoveel mogelijk vermeden moet worden.

Want, als je vet wil verliezen, waarom zou je dan vet eten? Dat lijkt een logische gedachte...

Maar de waarheid is dat vet een essentiële voedingsstof is, die nodig is om te kunnen overleven en zelfs kan helpen om lichaamsvet verliezen.

Je lichaam gaat al het voedsel dat je eet afbreken tot kleinere bestanddelen om het dan te kunnen verteren en op te nemen in je lichaam, ongeacht of het nu eiwitten, koolhydraten of vetten (macronitriënten genoemd) zijn. Al deze macronutriënten hebben we in het dagelijkse leven nodig om te kunnen functioneren.

Het is wat je lichaam doet met deze macronutriënten dat gaat bepalen of je vetverliest of extra vetreserves aanmaakt, en dus niet of je vet eet.

Dus ja, vet in de voeding is een belangrijk deel van je voedingsopname.

Laten we eens verder kijken naar de details van hoe, waarom en welke bronnen van vet je moet consumeren.

Lees meer: Food2Perform tip 2

Welke energiesystemen gebruiken we tijdens het sporten?bart wellens

In ons volgende artikel gaan we nagaan welk energiesysteem van toepassing is voor een bepaalde sport en hoe en waarom je dit systeem specifiek moet trainen.


Wat is een energiesysteem?

De voeding die we eten dient als energie voor ons lichaam. Alvorens we de energie die we uit onze voeding halen kunnen gebruiken moet deze omgezet worden naar ATP (adenosine trifosfaat). Om een complex verhaal simpel te maken; ATP is de brandstof van het menselijk lichaam. Net zoals we benzine of diesel voor een voertuig gebruiken zet ons lichaam onze voeding om naar bruikbare energie nl. ATP.

Wanneer we iets eten gaat een beetje van onze voeding omgezet worden naar ATP en opgeslagen worden in onze spieren. De rest wordt afhankelijk van de voeding die we nuttigen omgezet naar glucose (suiker in het bloed), glycogeen (suiker in onze lever en spieren) en lipiden (vetreserves).

Lees meer: Welke energiesystemen gebruiken we tijdens het sporten?

Tip 1: Eet elke 2 – 4 uurFood2Perform RGB web 297 x 210

De meeste Europeanen eten ongeveer 3 maaltijden per dag met wat tussendoortjes. Als ze eten zien, dan eten ze het op. Deze manier van eten is niet voldoende, zeker niet als je fysiek actief bent.

Onderzoek toont aan dat je gezondheid en je lichaamssamenstelling verbetert door om de 2 à 4 uur te eten. Regelmatig eten stimuleert het metabolisme, balanceert de bloedsuikerspiegel en helpt je om de spiermassa te onderhouden terwijl je je lichaam een reden geeft om extra vet te verbranden.

Hoeveel maaltijden zou je per dag moeten eten?

Dat is gemakkelijk: verdeel gewoon de tijd dat je wakker bent door 3. Stel dat je 15 uur wakker bent, dan zou je 5 maaltijden per dag mogen eten.

Gebaseerd op jouw doelstellingen, zou het kunnen dat je meer of minder dan dat zou moeten eten. Als je bv. gewichtstoename wenst te bekomen en je hebt een snel metabolisme, ga je meer frequenter moeten eten. Sommige klanten die in deze situatie zitten, eten zelfs 8 maaltijden per dag. Als je als doel hebt om gewicht te verliezen, dan ga je iets minder regelmatig moeten eten. Bv. 4 keer per dag.

Lees meer: Food2perform tip 1

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

22 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


23 januari 2018 20:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 8


24 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top