• Functionalbody
    Functionalbody
  • Boks
    Boks
  • pull
    pull
  • Train
    Train
  • Lift
    Lift
  • eleiko
    eleiko
  • test
    test
  • Treat
    Treat
  • Train
    Train
  • work
    work

Train je posturale keten om je prestaties te bevorderen.posture

 In volgende artikel bespreken we het belang van je posturale keten.

 Wat is je posturale keten?

 Je posturale keten of te wel je houdingsketen kan je het best zien als de achterzijde van je lichaam! De spiergroepen van zowel je onderste ledematen alsook je bovenste ledematen en je romp zijn verantwoordelijk voor een goede houding. Omdat we vanaf een jonge leeftijd al aangemoedigd worden om veel te zitten (school, werk, tv, computer …) verliezen de spieren van onze houdingsketen hun functionaliteit. Het gevolg hiervan is een verstoorde houdingsketen en een verkeerde houding.

 

Lees meer: Train je posturale keten!

power chains

In het volgende artikel bespreken we de drie grote voordelen van het trainen met powerchains.

1. De weerstand past zich aan gedurende de bewegingsbaan.

Dit wil zeggen dat je meer gewicht gaat moeten verplaatsen in de positie waar je het sterkst bent.
Je bent het sterkst daar waar er een optimale overlap is van actine en myosine (2 eiwitfilamenten die verantwoordelij
k zijn voor spiercontracties).

Aan het begin van bv een squatbeweging zal je het volle gewicht moeten verplaatsen, naarmate de beweging vordert (dieper squat)

zullen er minder schakels aan de ketting hangen omdat deze contact maken met de grond. Hierdoor wordt het gewicht lichter daar waar je minder overlap van actine en myosine hebt.

lenght tension

Lees meer: De voordelen van powerchains

   Niet iedereen die traint maakt voldoende vooruitgang, dit kan om verschillende redenen zijn.406393 3169555956260 1186311786 3393195 1588188850 n

   Hieronder vind je de top 7 redenen die ervoor zorgen dat je GEEN resultaat boekt.

1. Geen recuperatie drank nuttigen na de training

Na een training is je lichaam in een vermoeide toestand. Voornamelijk je spieren zijn vermoeid en moeten herstellen van de training. Dit herstel maakt je sterker als je trainingsprikkel hoog genoeg was. Om het lichaam zo snel mogelijk te herstellen en sterker te maken heb je direct na de training voedingsstoffen nodig om je spieren te voeden. Een shake vlak na de training is een snelle en praktische oplossing om zo snel mogelijk voedingsstoffen naar je spieren te brengen.
Hoe langer je wacht om je shake te drinken, hoe trager je herstel zal zijn.
Drink dus direct na je training een shake met whey proteïne en snel opneembare koolhydraten om je glycogeen in je spieren terug aan te vullen.

Lees meer: 7 redenen waarom je GEEN vooruitgang boekt

Locatie Hasselt

          Diepenbekerweg 22/1
          3500 Hasselt
  mailinfo@functionalbody.be

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

22 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


23 januari 2018 20:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 8


24 januari 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 8


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top